Kledingbank

De Kledingbank valt onder de verantwoordelijkheid van de diaconie van de Lambertikerk. Het doel is de mensen die het niet breed hebben in hun levensbehoefte te helpen, waar het gaat om kleding. Er is gekozen voor een winkelconcept omdat de doelgroep breder is dan alleen mensen die gebruik maken van het Voedselloket. Voor dezen werkt het winkelconcept goed. Ze krijgen min of meer regie over wat zij wel of niet willen dragen. Voor hun is de kleding gratis tot 20 stuks. Voor meer dan 20 moet betaald worden. Voor gratis kleding moet men wel kunnen aantonen dat er gebruik wordt gemaakt van het voedselloket.

Daarnaast zijn er ook mensen die het financieel net redden. Voor het kopen van kleding is er dan vaak onvoldoende geld. Ook voor deze mensen is de kledingbank. Voor één euro per stuk kunnen zij kleding kopen.

Uiteraard zijn mensen met een ruimer inkomen bij ons welkom. Het is dan fijn als er meer dan het minimum bedrag van één euro wordt betaald. De kledingbank heeft dames-. heren-. kinder- en babykleding. Ook  schoenen en linnengoed zoals handdoeken, theedoeken, washandjes, dekbedovertrekken en hoeslakens zijn af en toe verkrijgbaar. Het merendeel van de kleding is tweedehands. Af en toe komt er ook nieuwe kleding binnen van winkels.

U kunt ook kleding brengen. Hiermee helpt de kledingbank anderen. De kledingbank betaalt niet voor ingeleverde kleding. Kleding welke niet in de winkel komt te hangen wordt doorgegeven aan Sympany waarvan een container bij de kledingbank staat. Ook zij helpen met de kleding weer anderen.

De kledingbank wordt in stand gehouden door vrijwilligers. Als u vragen heeft kunt u terecht bij mevrouw Siebelink . Telefonisch is ze bereikbaar  onder nummer 0314-623576 of mobiel 06-22860663. Liever via de mail: graciasiebelink@kpnmail.nl.

U vindt de Kledingbank in de voormalige kantine van voetbalvereniging ZZC’20 op sportpark de Pol aan de Vincent van Goghstraat 74 in Zelhem.

Openingstijden:
Iedere dinsdag van 13.00-14.30
Iedere laatste zaterdag van de maand van 10.00-12.00

Voedselloket

Het voedselloket valt met ingang van 1 oktober 2018 onder de Voedselbank Doetinchem. Als u vragen hebt over het voedselloket Zelhem, kunt zich wenden tot de Voedselbank Doetinchem,tel. 06 25043183. Als u wilt nagaan of u voor een voedselpakket in aanmerking komt, kunt u informatie vinden op de website : www.voedselbankdoetinchem.nl

De openingstijden zijn:

Iedere vrijdag van 10.00  tot 12.00 uur kunnen er levensmiddelen worden gebracht.
De uitgifte van voedselpakketten is vrijdag van 13.30 tot 15.30 uur
Contactpersoon voor het voedselloket is mevrouw Peppelman tel. 06-10050805